tisdag 6 april 2010

Påsk

Det har varit en fin påsk. Eller en ok påsk. Den blev lite för stressig för mig, den begynnande förkylning jag härbärgerat i min kropp en längre tid fick äntligen ändra statusmeddelande från ”begynnande” till ”i full blom”. Så egentligen hade jag behövt ligga i soffan alla fyra dagarna men fick nöja mig med en. Måndagen. Då tog jag inte många steg. Det gjorde jag däremot de andra dagarna, typ så här:
- Torsdag: familjemiddag hos en syster. Roligt.
- Fredag: Två timmar promenad (det var nu den kom), och familjemiddag hos svärföräldrarna
- Lördag: Ikea/Bauhaus/Barkarby, födelsedagsmiddag hos vänner i Bromma
- Söndag: Städa hela hemmet väldigt noggrant, inklusive tvätta täcken och kuddar. Middag enbart med maken.

På Ikeaturen köpte vi många ramar och delar till en helt ny grym TV-bänk jag byggde ihop. På Bauhaus träskiva till dito och på Whyredbutiken tre ljuvliga saker som ruinerade mig, men tänk så mycket de hade ruinerat mig om jag köpt dem för fullt pris i höstas. Mycket mycket mer, I tell you.

I mitt påskägg från världens bästa make låg tre ostar och en päronmarmelad. Mitt bästa påskägg någonsin.

Och nu jobbar jag i högt tempo, hoppar över lunchen för att kunna gå till psykologen och prata ätstörningar. (Ska äta efteråt, lovar.)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men skall det vara nödvändigt att städa hela hemmet?

Vi har tillbringat dagen med att ordna översvämning i en bäck och bygga kanaler med barnbarnen. Nu skall vi äta päronpaj.

Hälsningar från tanten.

19:38  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com