onsdag 14 april 2010

Statusrapport

Vi har flyttat med jobbet. Från charmig 1700-talslägenhet i Gamla Stan till jättejättemodernt i stan. Hej då saltsjöutsikt och stjärnparkett, hej ventilation, värme, lunchrestauranger som inte ruinerar. Dubbelt så lång promenad till jobbet men en dräglig arbetsmiljö och saker och ting som fungerar. Det är riktigt riktigt bra. Även om just saltsjösaknaden griper tag i mig en stund varje dag. Annars är jobbet som vanligt, väldigt stressigt och plötsliga luckor med nästan ingenting att göra. Det är då jag bloggar.

Jag är inte gravid. Jag undrar om jag blir det igen. Och när.

På fredag har jag semester igen tillsammans med mina systrar och min mamma. Vi firar hennes 60-årsdag i Tallinn. Det ska bli två plusgrader. Men mysigt ändå, jag längtar mest efter massagen på lördag. Och SEN, sen kan väl våren vara här på riktigt, inga mer vinterjackedagar.

Förresten: det är inte kul att göra barn när man måste. Ogillar schematanken.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

För sjutton. Glöm schematanken.

Och ha det bra på resan till Tallin. Det är alltid kallt när man reser österut, åtminstone har jag alltid frusit i Helsingfors.

Hälsningar från tanten.

11:19  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com