onsdag 10 november 2010

Day 03 – Your parents

Jag är helt klart pappas flicka. Det tog mig jättemånga år att förstå det, när min bästa kompis sa de till mig i gymnasiet trodde jag henne inte. Jag var nog kanske 30 när jag fattade. För jag har alltid tyckt att jag är så lik min mamma. Samma otålighet, samma temperament. Men det är jag inte, jag har inte ens samma temperament som hon längre. Jo, i och för sig nu när jag är gravid. Men inte annars. Orka bli arg över allt hela tiden. Men pappa, honom är jag lik. Intensiv, och lite tillbakalutad på samma gång. Vi har samma intresse för litteratur, ekonomi, politik, samhällsfrågor och samma resonerande lusta. Mamma är övertygad om att jag tycker mer om honom än om henne. Det stämmer inte. Däremot tycker jag att hon är taskig mot honom ibland. Och att han kör sitt eget race lite för mycket.

Mina föräldrar är de personer som står mig allra närmast, förutom min man, eller kanske ändå. Jag umgås oftare med dem än med mina vänner. De är väldigt lätta att infoga i sitt vanliga liv, de är mycket förtjusta i att gå på krogen, helst med sina barn, annars vill de sitta på landet, dricka vin och diskutera eller gå och shoppa. Ungefär som jag. Jag är jättejätterädd för den dag de kommer att dö ifrån mig.
BlogRankers.com