tisdag 25 januari 2011

Ojoj, fler frågor!

Debbie ställde massor med frågor. Yay!
Hur mycket lägger du på mat i månaden?
Och så undrar jag vilket inlägg som är ditt bästa inlägg nånsin (ditt/nån annans)?
Och så undrar jag om har en favoritteveserie?
Och om du twittrar?

Om man räknar pengar vi lägger på mat från affären så ligger vi runt 4500 per månad (ink toappapper etc). Egentligen alldeles för mycket på två, men vi köper all mat i stan = dyrt, mycket ekologiskt = också dyrt, och sen köper vi dyra grejer också (typ kött). Kanske måste vi ändra på det någon gång i framtiden, men jag tror inte det. Hellre mycket pengar på mat än något annat. Däremot slänger vi nästan ingen mat alls, jag äter upp allt dagen efter på jobbet. Kanske 70% av min jobbmat kommer hemifrån. Om man lägger till mat vi äter (åt) på restaurang skulle det kunna bli några tusenlappar till. Men då ingår alkohol också. Och jag räknar inte det som mat, utan som nöje. Den posten lär också vara kraftigt reducerad i framtiden. Under graviditeten har jag sparat 4000 per månad som tidigare enbart gick till alkohol, krogbesök (ink mat) och cigaretter. Det är billigt att vara nyttig. Sammanfattningsvis: mat och det som hör till är det i vi lägger i särklass mest pengar på. I övrigt har vi rätt låga kostnader. Privatekonomi är ett av mina favoritämnen, som kanske märks. Älskar hålla koll, spara, räkna, planera. Men också att konsumera. Det kan man om man sparar först. Det är lite min grej.

Bästa inlägg? OJ vilken svår fråga. Andras kan jag inte nämna eftersom jag absolut inte kan komma ihåg sånt. Av mina egna är det nästan lika svårt. Nej. Jag får suga på den ett tag. Kommer inte på.

Favoritteveserie. Oh ja. Fast flera många. Vi tittar så himla mycket. Världens bästa serie är nog ändå Vita Huset. Jag älskar Huset Elliott (om ni minns?), även om den är lite stiff ibland. The Wire också. Sopranos. Mad Men. Och har en stark kärlek till Greys Anatomy, även om den har varit trött de senaste säsongerna. Just nu tittar jag på: Sons of Anarchy, Glee och the Good Wife.

Och Twitter. Jo, det gör jag, men i mitt riktiga namn, och även i mitt jobbs namn. Så lämnar det utanför det här. Har dock blivit sämre på att twittra, tyar inte riktigt.
BlogRankers.com