fredag 18 mars 2011

Förändring

Det kanske allra största beviset på att det är nya tider kom hemskickat härom dagen från Adlibris; boken "Nybörjarens lata trädgård". Helt plötsligt är både min man och jag sjukt peppade på att odla grejer i vår högst begränsade trädgård på landet. Han är inne på potatis och jag på pioner. Till saken hör att jag inte fått en enda växt att överleva i hela mitt liv, samt att jag är väldigt lat när jag är på landet. Men förändringens vindar blåsa. Vill typ bara vara i skärgården, tapetsera med liljekonvaljtapet och gräva gropar för rosenbuskar.
*känner inte igen mig själv*

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Pioner är vackert! Låter grymt att ha en plätt att stoppa ner händerna i myllan på, bra hjärn-rensning :)

13:35  
Anonymous Bitter said...

Ja, det känns fint att kunna få gör det. Hoppas att det är lika roligt som jag tror!

19:18  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com