måndag 21 mars 2011

Första dagen ensam med Sigge

Lite skakig och tröttsam har dagen varit. Men mest lugn och ganska behaglig. Det gick rätt så bra.

Sigge vaknade klockan sex och då var det liksom dags för mig att gör detsamma, så vi hängde i soffan i några timmar innan hans pappa vaknade och gick till jobbet. Sen gick vi bort till Urban för date med sköna Ida och det gick mycket bra. Hon hade med sin söta sovande Lily, och jag får härma Ida och förvånas över barns storlek, jag kan inte tro att Siggot ska bli så där stor. Omöjligt. Det var i alla fall en rolig och avslappnad stund, även om Sigge vaknade och behövde äta under tiden. Ida var fantastisk nog att ge mig en present, en flaska fingazpacho att äta till lunch när barnet kräver för mycket, dessutom lärde hon mig att knyta bärsjal, vilket jag också provade när jag kom hem, och det gick braaaa! Hurra. En mycket bra date som jag gärna för om!

Sen gick vi hem och fortsatte hänga i soffan, förflyttade oss till sängen och sov en stund. När han hängde i bärsjalen lyckades jag plocka undan lite och maila en stund med jobbet. Men inte städa badrumsskåpet som var min plan. Man kan inte få allt.

Sen slutade dagen mindre bra eftersom jag lagade sej med gegga på. Geggan var god, sejen inte så god och jag hatar äcklig mat. Min man hävdade att det visst var gott så han fick resterna i matlåda. Nu är de på promenad, jag ska duscha av mig en hel dags kräk, sen hoppas jag att barnet sover en stund så att vi kan vuxenhänga i soffan framför Downton Abbey. Just, måste göra mina handikappövningar också så att jag blir frisk och slipper smärta.

Okej, enough med tråkiga babyuppdateringar nu, ville bara berätta hur en dag ser ut. Så här, ungefär.

För övrigt var det helt magnifikt på Urban igår kväll, det var nästan som förr i tiden, när vi alla var singlar. Minus de läckande, ömma brösten och tusen kilos övervikt. Men nästan. Mer av det.
BlogRankers.com