lördag 3 december 2011

#3 - Berätta om din bästa vän

Jag har flera som står mig mycket nära. Och närmast av dem alla är nog min mellansyrra. Det är tre år mellan oss och det tog rätt många år innan hon slutade var pestig och blev den bästa jag hade. Hon har två barn och bor två mil från mig. Två kilometer på landet. Hon är väldigt snäll och omtänksam och ställer ALLTID upp. Och kör mig till akuten, eller plockar upp resterna av mig när jag är ledsen. Sen är hon en riktig portvaktskärring också, som skäller på de som förtjänar det. Och förutom det är hon snygg, duktig, bra morsa och det bästa sällskap man kan ha.

Nu kan man tycka att detta blir orättvist mot minisyrran, men det är det inte alls. Vi har inte samma sorts relation, vi har en annan, i vissa fall mycket bättre. Vi är mer lika och gillar samma saker. Det gör inte mellansyrran så mycket. Det handlar bara om tid. Tid som vi kunnat tillbringa tillsammans. Det bygger mer. Och nu när minisyrran flyttat till Göteborg saknar jag henne varje dag, trots att vi inte alls umgicks varje dag. Det var möjligheten att KUNNA göra det som var viktig.
BlogRankers.com