måndag 28 april 2014

Hur går det nu då?

Aningen bättre. Organisationen har gjorts om, jag kommer att göra vissa grejer som jag gjort innan på halvtid, och det fick jag cred för, vilket betydde mycket eftersom det kändes som om allt jag gjort var värdelöst. Och andra hälften återgår jag till min ursprungstjänst. Det är ok.

Men mitt förtroende för mina chefer och företaget är nu noll. Jag har bestraffats för deras bristande kontroll och engagemang. Det är INTE ok. Jag letar nya jobb, men det blev inte riktigt lika akut längre, det går att stå ut ett litet tag till. 29 arbetsdagar till semestern. Jag får hantera resten till hösten.

Kroppen däremot, mår inte så bra. Har fortfarande ångest och magkatarr som inte ger med sig, även om det har avtagit en del. Livskris alltså. Var inte riktigt förberedd på det.

Min mamma säger att det finns en mening med allt detta. Längtar oerhört mycket efter att saker ska ha ordnat upp sig och jag är harmonisk igen. Hoppas det inte dröjer alltför länge.

Annars är allt bra. Barnen är fantastiska, liksom make och vänner och allt runt omkring. Det är bara det att jobbet slukar så mycket energi och tid.

Boken är snart klar,, vi har tagit fantastiska bilder, så det är i alla fall kul. Den egna boken börjar bli klar att skickas ut till förlag, ska bara ändå det sista. När den energin nu kommer.

Så, det är dagsläget. Orkar inte så mycket nu bara.
BlogRankers.com