fredag 1 september 2017

en jättelång lista

Eftersom mina barn trycker i sig chips och tittar på Horton till fredagsmys bedömer jag att jag hinner skriva en jättelång lista. Vi får väl se.

Favoritpryl i hemmet just nu:
Pryl säger du? Hmm. Tvättmaskinen är alltid en bra pryl men en liten större pryl jag gillar är vår hammock. Trots att man måste ta av taket när man inte använder den pga blåser omkull annars. Men en hammock är ju livets möbel.

Här får jag inspiration
Följer säkert 20 bloggar och läser alla inredningstidningar på Readly så jag gillar samma typ av annorlunda saker som alla andra.

Min favoritmöbel:
Hammocken förstås. Sängen, bra grej från Ikea. Älskar vår soffa Petito från Furninova, skitstor och bekväm. Älskar även vårt stora matbord med plats för åtta.

När väcktes mitt intresse för inredning?
Har haft det så länge jag kan minnas. Har alltid möblerat om och draperat med tyg etc. Sen jag flyttade hemifrån 1994 har jag målat, kaklat och grejat i alla mina hem, många gånger. Inredning är lätt mitt största, och dyraste intresse.

Drömköp:
Har inget specifikt längre. Vill bara ständigt cirkulera möbler. Men skulle gärna ha åtta Amiral-stolar runt bordet. Och en osynlig Tv.

Mitt senaste köp i inredningsväg: 
En ullmatta med skinnkant från Mio av alla ställen. Grimsby heter den. Älskar annars inte Mio, men mattan är fin framför soffan, 2 gånger 3 meter.

Bästa inredningsbutik:
Men olika! Mest Länna möbler och rum21. Även Ikea, Blocket och Olsson & Gjerthel, eller hur de nu stavar.

Något jag behöver?
Behöver inget men villhöver:
1. Knopplist till våra skärp till klädkammaren
2. Rottingskåpet Stockholm från Ikea
3. Furuplywood som sänggavel till vår säng

Vilken möbel skulle aldrig få stå i mitt hem?
Det där med aldrig får man ju äta upp. Men att ha sin sprit synlig blir nog aldrig något för mig.

The big no no enligt mig: 
För mig personligen är det inkonsekventa stilval, helheter som inte hänger ihop, men för andra bryr jag mig inte.

Bästa inredningstips:
Färre grejer, färre möbler, våga ha ytor där det går. Göm allt skräp. Städa prylar en stund varje kväll för att få det undanplockat för det ger mig lugn och frid. Mycket gröna växter. Tända en brasa!

Vilken blomma gillar jag mest:
Pion. Allra mest.

Om jag fick köpa precis vad jag ville skulle jag köpa? 
En privat kock varje vardag.

Hur ser det ut hemma hos mig?
Jag tycker det är fint. Femtiotalsmodernism, teakdetaljer, öppen spis, skjutdörrar, tegelvägg, massor av fönster. Oftast städat pga är lite anal. Oändliga mängder böcker och skivor.

Vad skulle jag helst vilja rusta upp?
Trapphuset, vill byta tak pga hål, måla väggar och lister, slipa trappa och alla furugula spjälor. Blir kanske av i år. Vi får se.
Gärna fackfolk till att byta tak, lister och måla om i alla sovrum pga jag gör allt själv och är ej världens noggrannaste.

Höstens måsten enligt mig?
Nä men så kan man inte tänka. För mig: att hålla liv i alla växter, kanske kanske fixa några till. Troligtvis kommer jag måla vår tvättstuga vit. 
BlogRankers.com