tisdag 5 september 2017

Nu är båda mina barn hos varsin kompis och leker och min man på krog. När hände detta att jag halv sju är ensam, har ätit, plockat undan i alla rum och undrar om det här var livet?

Vem ska jag bli om ingen annan är hemma?

Hade de varit större hade jag stuckit ut och sprungit nu. Det verkar som om det är den jag ska bli.

Det finns vin men vill inte slänga bort veckoransonen på ensamvin. Längre. Eller, har väl aldrig haft ranson innan. Men vill ändå inte ha.

Har en bok men även ögon som vill stängas.

2 Comments:

Blogger Tanten said...

Hallå där! Jag hade kvar ditt bokmärke, och då och då har jag väl gått in där, men det fanns inget nytt. Och så idag plötsligt, så är du där igen! Välkommen tillbaka! Man undrar ju hur du haft det och vad som har hänt, jag får väl läsa lite mer förstår jag. Får se om jag lyckas posta det här. Från Tanten.

21:57  
Blogger Bitter said...

Men vad roligt!

12:53  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com