fredag 7 oktober 2005

Jag trippar också down memory lane

För 10 år sedan:
läste jag på juristlinjen iklädd svarta Filippa-strechjeans (inte alls olika de stuprör jag använder idag), Timberlandkängoer, svarta stövletter och Barbour-jacka. Var vansinnigt kär, lycklig och emellanåt olycklig i "den Onde", och ägnade större delen av min tid åt att plugga. Jeesus, vad tråkigt jag måste ha haft... Och jag bodde i en snuskig studentkorridor. Jag trodde jag var vuxen och hade hittat min man.

För 5 år sedan: Insåg jag att jag var väldigt långt från vuxen och flyttade till Stockholm och läste sista året på ekonomlinjen. Delade lägenhet med en kompis som genom det blev en fd kompis. nu är vi kanskekompisar. Klädde mig i trånga jeans med boot-cut, burberrykjolar, långa koftor, sneakers, krokostövletter och toppar med glitter och pärlor. Hängde mest i Hornstull och på Långholmen, umgås i kollektivliknande gäng och hade kort poplugg. Ser ut som en söt femåring på korten från den tiden. Var ihop med P som bodde i Danmark, vi sågs en gång i månaden.

För tre år sedan: Jobbade jag på samma företag som idag, men inte samma tjänst, hade sjukt tråkigt på jobbet och en väldigt skum arbetssituation vilket ledde till en 8 månaders sjukskrivning framåt våren. Var mest klädd i kostym/dräkt och joggingbrallor på kvällarna. Hade precis blivit ihop med den senaste förmågan och var väldigt glad över det. Drog till London och jobbade (läs shoppade) en månad under hösten.

För ett år sedan: hade jag varit tillbaka från sjukskrivningen ett år och jobbat ett år på mitt nuvarande jobb. Var fortfarande ihop med densamme men började känna att det kliade inombords och funderade dagligen på att göra slut och sälja lägenheten. Klädde mig i A-formade kjolar, USA importerade Fryes och tunikor en masse. Vägde 9 kg mer än idag och undrade om det var så här livet skulle bli...

För en månad sedan: klädde jag mig fortfarande i vita kjolar och vita toppar till kilklackar och vägrade välkomna hösten. hade börjat dejta S, var sjukt orolig vissa dagar och lycklig andra. Var i Danmark en vecka och söp ner mig totalt. Åt femrättersmiddagar varje dag och lyckades ändå gå ner ytterligare ett kilo på den dieten.

Igår: hade jag svarta byxor instoppade i Fryesen, svart H&M linne, Svart chiffongtröja från Gucci, grön spindelschal och brett kolafärgat bälte i midjan. Gick hem och hetsåt godis efter att ha bråkat med två (!!) av mina vänner - bråkar aldrig med mina vänner. Och äter aldrig godis.

IDag: Har jag bruna stövlar, bruna argylemönstrade strumbyxor, brunvita tweedknickers, svart sidenband i midjan, brun v-ringad tröja och vitt kukuiihalsband. Ska åka till landet med I och A i eftermiddag, dricka vin och äta ost. Tycker att dan ska gå fortare. Kommer att sms:a med S.

Imorgon: mysbyxor i vinröd plysch, grå tröja, gröna gummistövlar, mer vin och en härlig höstpromenad i skogen. Kanske lite kantareller...
BlogRankers.com