torsdag 1 december 2005

Frisk och sund

Har varit på hälskontroll idag och fick veta att alla min värden är toppenbra, vilket är en aning märkligt eftersom jag aldrig levt så dåligt som jag gör nu. Jag röker för mycket, dricker för ofta och mycket, rör på mig så lite jag bara måste och äter helst bara mat med mycket fett och salt i. Men jag antar att det inte kommer att hålla i sig för evigt. Firade mina fina resultat med en Maxburgare på lunchen. Hurra. Dessutom hade jag vuxit en cm sen sist - hur detta nu är möjligt, och mäter nu hela 167 cm. Jag fick inte mäta mig med stövlarna på tyvärr, försökte men blev utskrattad.

Är lite bakis idag efter att jag gick med M till Riche för några glas vin igår. Några blev fyra. C kom ditt och efter ett tag även min loverboy men vi gick hem redan kl 9, jag en smula dragen. Och darlingen hade ju inte druckit något själv, och ville heller inget ha, men jag häller glatt i mig två åttor vodka lime hemma. Och vi pratar lite. Han är ljuvlig och bjöd in mig på Nyårsfirande med hans vänner. Underbart. Vill ju så gärna vara med honom då. Men sen började vi prata om vår resa till Gotland. Och det visar sig såklart att han inte vill, han känner att han inte kan ta semester nu. Det gjorde mig skitsur så klart, framförallt för att han inte har berättat det innan utan bara förhalat, men han ber om ursäkt och är uppriktigt ledsen, och det smälter jag av och hoppas bara att han inte gör om det. Vi bestämmer att vi ska åka till landet i helgen istället. Jag däckar klockan elva.

Note to self: umgås inte med honom under några omständigheter på onsdagar de närmaste tre månaderna. You know why.
BlogRankers.com