fredag 20 januari 2006

Jag är typ bäst på jobbet

Idag har vi bokat NY-biljetten. Hurra! Countdown NY: 71 dagar.

Min tunga är helt förstörd, brände den på en sjukt varm soppa, så jag kan knappt äta eller dricka någonting. Konferensen var bättre än jag hade trott, mindre skitsnack och faktiskt mer konstruktiva förslag. Som vanligt vågar inte mina fega kollegor säga någonting vilket ledde till att jag höll låda, men fick den här gången faktiskt fint beröm för det. Big boss sa vid middagen att det var en person som utmärkt som genom att komma med kloka och konstruktiva förslag hela dagen. That was me. Beröm delas sparsamt ut på min arbetsplats så jag blev väldigt glad, så glad att jag faktiskt rodnade ordentligt vilket mina kollegor tyckte var skitroligt. Nyttigt för självförtroendet var det i alla fall.

Åkte hem till Loverboy efteråt, och det var väldigt mysigt och tryggt och framförallt härligt att bli välkomnad mitt i natten med glädje. Vi låg och pratade om framtid och giftermål och annat och den här gången var det faktiskt inte jag som tog upp det.

Han reser bort ikväll igen, det hade varit skönt om jag kunnat vara trött och sliten tillsammans med honom, men det går nästan lika bra ensam. Längtar till den här dagen är slut då jag ska skynda mig hem och krypa ner under två duntäcken och sova länge länge. Imorgon ska jag ut med I och E, så jag behöver nog rätt mycket vila innan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du har bra flyt o det är bara att dra i sig. Du har ju själv tuggat ihop till det. Låter mysigt, romantiskt. Och vad gäller nytt jobb; kan du franska? Ce qu'essaye constamment, réussit forcement. (Napoléon)

23:00  
Blogger Bitter said...

Kan franska och vet ju att det kan vara sant, men vill ha nytt NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Men jag behöver träna mitt tålamod så detta blir bara nyttigt för mig. Blä.

15:31  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com