måndag 9 januari 2006

Lugnt och skönt, och mycket kärlek

Har haft en fantastiskt skön helg med Loverboy. Vi har visserligen slitit som djur för att få i ordning hans lägenhet efter hans kaos, vi städade i två dygn, men nu är det vidunderligt rent och fräscht. I fem nätter har vi nu sovit tillsammans i rad och umgåtts hela dagarna där emellan och det har gått mycket bra. Vi hittade rätt fort någon sorts bekväm vardagslunk tillsammans och tror att det skulle kunna funka i framtiden. Och jag är väldigt bestämd och säker, honom ska jag gifta mig med. Oh yes.

Inte nog med att vi har tillbringat de senaste 120 timmarna tillsammans, jag har även fått den stora släkttouren och träffat nästan alla som är viktiga i hans liv, nu är det bara två personer kvar. Och det är ju ett väldigt bra tecken på att han menar allvar. It’s business baby.

Jag är lugn och glad över detta, och känner mig makalöst nöjd över hur detta har utvecklat sig. Veckan som kommer är helt fullspäckade med saker att göra, blir helt utmattad bara av att tänka på det, men jag får skylla mig själv eftersom jag skjutit upp allt till nu. Men jag är ju å andra sidan utvilad. I alla fall:

Måndag: Klippning och färgning. Äntligen. Tvätta och städa mitt eget hem.
Tisdag: Tandläkaren. Tjohoo. Middag med K och C, hos mig.
Onsdag: träffa mkt gammal vän på besök i Stockholm. Boxning före det.
Torsdag: Hundvakt med Loverboy.
Fredag: Very nice middag hemma med K, C, S, I och AM för att fira K’s examen.
Lördag: date med Loverboy.
Söndag: Yoga. Sova mycket, ev med Loverboy.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

mmm, ibland är livet så där ljuvligt och det är gott så. kram

21:05  
Blogger Bitter said...

Det gäller bara att komma ihåg att njuta, och minnas det, nästa gång det är överjävligt igen.

16:19  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com