onsdag 28 december 2005

Change of plans

Det blev ju ingen middag igår, due to jobbiga hantverkare. Men det var rätt skönt för jag var dödstrött och behövde gå hem och vara ifred och ta det lugnt. Så det blir ikväll istället. En av alla de saker jag uppskattar så mycket med Loverboy är att vi delar matlagningsintresset, och att äta dessutom. Så vi lägger mycket tid på att läsa recept, laga och äta. Så bli inte skrämda av menyn som kommer nu, som kanske ser lite ambitiös ut, men jag lovar, jag gör den på två timmar (och hinner förhoppnignsvis duscha och diska innan han kommer).

- Gåsleverkanapéer ( stek formbröd, öppna gåsleverburken, et voilà) (5 min)

- Skummig räksoppa med vitlökssticks (Effektiv tid 25 min )

- Blodig entrecôte med getostgratinerat basilikamos och karljohansvampsås (Effektiv tid 15 min)

- Tre desserter: hallon- och blåbärstarteletter med citronkräm ( 15 min) Chokladmousse (5 min), zabaione (15 min) Små avsmakningsportioner

- Ost, ej ännu bestämd med fikonmarmelad, (2 min)

Dvs 82 minuter. Det tricksiga är at planera kok- och ugnstider ordentligt, så är det klart på 2 timmar, typ att räksoppan kokar med tartelettformarna gräddas osv.

Längtar, och blir sjukt hungrig när jag läser det. En timme kvar till lunch...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

tröttnar du på kontorsjobbet kan du ju alltid bli ypperlig representativ housewife till Loverboy med din time-management-skill. mycket bra att dela en så fundamental förnöjelse i livet.

20:51  
Blogger Bitter said...

Jag skulle bli en utmärkst housewife, är en hejare på matlagning, sy, sticka, sylta och safta, måla och spackla, passa barn och inreda. Good Lord vad jag skulle bli uttråkad bara.

16:17  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com