tisdag 27 december 2005

Lugnet kommer åter

ÄNTLIGEN, är julen över. Pustar ut och gläds t o m att återse min dator på jobbet. Otroligt, trodde aldrig att den dagen skulle komma. Inte för att det är kul här, men ändå, mycket bättre.

Men julen var ändå helt OK fick några fina julklappar och det var skönt att vara med min familj, tyvärr inte alla andra människor som kom. Ja ja.

Igår kom Loverboy hem och jag längtade så efter att få träffa honom efter att han fullkomligt bombat min telefon med sms under helgen. Och jeeesus vilket återseende. Är mycket nöjd och belåten idag, samt oerhört kär. Hoppas verkligen att detta håller i sig nu, och att inget går tillbaka till hur det var förut. Det verkar ju som att någonting hände den kvällen jag sms:ade och sa att jag var ledsen, för sedan dess har det bara varit rosor och champagne. Har ingen anledning att kalla mig bitter idag.

Champagne blir det ikväll också, till Loverboy, när vi skall fira jul tillsammans. Sitter och grubblar på menyn och har hittils bara kommit till varmrätt och dryck. Kanske kan jag få några tips på förrätt och efterrätt av någon läsare. Please.

I alla fall, Det blir Champagne hela middagen, Pol Roger, och före maten blir det gåsleverkanapéer (dock inte till mig som verkligen hatar allt med lever i, men han älskar det så det fixar jag så klart).
Varmrätten blir blodig entrecôte, potatispuré med getosttäcke samt Karl Johansvampsås.
Funderar på någon soppa till förrätt, troligtvis fisk eller skaldjur samt något med choklad i till efterrätt. Vill gärna ha ost själv så jag funderar på att köpa bara en liten ost och ha med fikonmarmelad före desserten. Vad säger ni??

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

visserligen var jag proppmätt när jag läste dig, men oops vilken middag - gick det inte dubbla varv där på varmrätten. Ja, du är kär - en veckas dagsverken för en middag. och det är helt rätt. förstås. hoppas det smakade.

20:38  
Blogger Bitter said...

Haha, jag älskar ju att laga mat, så det är mindre jobbigt än vad det låter. Middagen blir ikväll istället och fullständig meny kommer lite senare, men jag räknar med två timmars matlagning.

09:25  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com