måndag 2 januari 2006

Och 2006 då?

Förra året var rätt jobbigt och sjukt härligt emellanåt. Detta år har jag några konkreta mål som skall uppnås. Det är inga löften!!, och snarare små ödmjuka krav. Så, detta ska hända:

- Jag ska gå ner ytterligare lite i vikt. Jo.
- Jag ska sluta röka (är nu inne på en 1,5 rökfri dag och känner att det kan bli svårt)
- Göra ett graviditetstest (typ nu).
- Dricka mindre alkohol.
- Byta jobb - till ett bra jobb som jag verkligen vill ha.
- Använda det dyra SATS-kortet.
- Inte spendera några pengar alls fram till april så att jag kan åka med Loverboy till NY.
- Åka med Loverboy till Italien i juni.
- Bli friad till (Loverboy igen)
- Diska efter varje måltid.
- Tömma vindsförrådet från skräp.
- Umgås mycket med gudson coh systerdotter.
- Bara umgås med de som ger mig något tillbaka.

Löfte/krav nummer tre tänkte jag fixa redan idag, eller eventuellt imorgon.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad gäller att sluta röka: måla in dig i ett hörn! berätta vitt o brett att du har slutat att röka så du inte lämnar någon bakdörr öppen som är lätt att smita ut igenom. Kom ihåg att det är svårt nu, men för varje dag, timme, minut du avstår går det lättare o lättare. Gör inte sånt som du förknippar med rökning, nu de närmaste dagarna. snarare då gå o träna, gärna varje dag. lite varje dag gör enorm skillnad. Visualisera din inre kroppsliga rening-för det verkar ju som du kan tänka dig att härbergera ännu ett litet liv. då måste det vara prydligt o så friskt det bara går. eller hur? o det är klart att du kan sluta röka - det finns så mycket att vinna på det. så motivation finns ju, det är bara att ta fram viljan, glöden o jävlar anammat. så blir det bra.

12:45  
Anonymous Anonym said...

Hehe.... ser vissa likheter med min egen lista... speciellt det där med att använda det dyra SATS-kortet. Ligger fortfarande oanvänt i kökslådan.

10:44  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com