tisdag 17 januari 2006

ONT i huvudet

Har en intervju idag, visserligen finns det ingen ledig tjänst, och jag har tiggt till mig mötet. Har en jobbsökarstrategi som jag måste försöka arbeta lite mer aktivt med, men tycker att det är sjukt tråkigt och jag är inte särskilt duktig på att sälja mig själv. Jag vill verkligen jobba på den avdelning, det verkar superkul, både komplicerat, mycket kundmöten och intressanta produkter, och dessutom goda framtidsutsikter och mer pengar. Åh jag vill, men mötet är halv fem och jag har dundrande huvudvärk sedan i förmiddags, och jag känner mig inte alls upplagd. Har inte rökt idag heller (därav huvudvärken kan jag anta). Vill så gärna lägga mig i Loverboys säng och bli klappad på huvudet och få te och kärlek. Men han är busy och jag ska gå hem och äta köttfärssås från frysen.

Satt och funderade på räntehöjningar och på eventuella förändringar i prisnivåerna på bostadsrätter i Sthlm. Det är svårt att sia men konjunkturslagarna vittnar ju om en framtida nedgång. Och jag vill sälja innan dess, är lite rädd att inte få ut allt jag lagt in, och jag vill ju flytta in hos Loverboy snart. Ska nog lägga upp en strategi som leder till att han ber mig flytta in, typ efter NY i april. Hmm. Måste grubbla mer.
BlogRankers.com