tisdag 10 januari 2006

Så svår är kärleken

Exet hörde av sig till mig, och börjar med att be om ursäkt för att han gör det. Och jag dumpade honom! Han har i alla fall funderat ett längre tag och kommit fram till att jag är hans själsfrände, den han vill ha familj med och den enda han kan tänka sig att leva med. Anledningen till att han hörde av sig var att han kände att han skulle ångra sig hela livet om han inte gjorde det. Jag antar att han med detta vill att vi ska bli tillsammans igen. Mitt hjärta brister, jag tycker så fruktansvärt synd om honom, som tänker på mig så mycket, som saknar mig mer än allt och som inte verkar kunna gå vidare. Vi är inte själsfränder, har faktiskt lite svårt att förstå att han tycker så, för anledningen till att jag slutade vara kär i honom är att vi faktiskt inte har någonting gemensamt. Han är den mest fantastiska pojkvän jag någonsin haft, väldigt snäll och omtänksam och en väldigt god människa. Men tyvärr hade vi inget att prata om och ville aldrig göra samma saker. Vi hade det jättemysigt allt som oftast och trivdes bra med att gå omkring i joggingbyxor och kolla på film hemma, men det kan inte vara det enda som håller två människor tillsammans. Jag blir så ledsen när jag förstår hur mycket han saknar mig och skäms över hur lycklig jag är med Loverboy, som inte är en lika god människa, eller lika kärleksfull och omtänksam, men som däremot delar de flesta av mina intressen och som jag har en konstant intellektuell dialog med. Som stimulerar mig och ger mig energi. Det jag saknat. Vet inte vad jag ska svara honom, men hoppas innerligt att han glömma mig och hitta någon som verkligen kan uppskatta honom. Jag kunde inte det. Förlåt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Föredrar att bli lämnad framför att lämna. Som om detta att lämna/bli lämnad är något som sker ofta. Men det blir ju i alla fall några gånger i livet för många av oss.
Att lämna är att svika. Att överge. Att låta någon stå ute i regnet, frusen och hungrig. Att gå vidare stark och frustande medan den andre är bruten och meningslös.
Fy för att vara den onde.
Hellre då vara den det är synd om. Kunna slänga sig på golvet och bryta ihop. Skrika, gråta, hata. Få sympati. Vara tapper, resa sig. Och tänka: -Vänta du bara, en vacker dag kommer du inse ditt fatala misstag. Men då. Då min vän. Är det för sent. Ha, ha som värsta gloria gaynor.
Men att vara den som lämnar. Fy för det lede. Vad kan vara värre.
Fast att stanna då? Fast man inte vill. Ge en second-hand-love. Vill jag det själv. Att någon stannar för att det är synd om mig? Nej, fy för den lede.

17:53  
Blogger Bitter said...

Du har helt rätt, så är det ju. Åh så plågsamt att lämna och behöva vara orolig över den man lämnat, och samtidigt så skönt att ändå själv kunna gå vidare utan lika mycket sorg, och så mycket fortare. Mitt beslut är definitivt det rätta och den kärlek jag hittat hos Loverboy är annorlunda än allt jag funnit tidigare, och jag har nog aldrig varit så lycklig som nu (inkluderat en stor portion olycka för att det inte alltid går min väg. Och ändå, stackars stackars exet.

09:55  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com