fredag 13 januari 2006

I lost my baby

Hade misstänkt att jag var gravid ett tag men två negativa test hade ändå lugnat mig, och tillika släppt ut mig på rejäla alkoorgier. But no, jag är uppenbarligen så überfertil att jag blir gravid trots p-piller. I natt fick jag missfall, och idag har jag väldigt ont i magen. Längtar egentligen ihjäl mig efter en baby men är ändå på något vis lättad eftersom Loverboy är en stor motståndare. Han vill, i framtiden. Det säger de ju alla… Det besparade mig att behöva fatta ett beslut som skulle ha varit dåligt, vad jag än hade valt. Och jag tillbringar gärna lite mer tid mer Loverboy innan vi skaffar barn. För att inte tala om att jag verkligen inte vill ha barn med någon som inte vill själv.
But still, I lost my baby.

6 Comments:

Blogger Elca said...

Uscha. Stackars. Sänder en kram och hoppas att det känns bättre snart.

13:06  
Blogger Lyckliga Grodan said...

så tråkigt.. både missfallet.. och att ni inte är synkade vad gäller bebisar...

22:20  
Anonymous Anonym said...

Ur mitt rätt så ovetenskapliga minne tror jag att cirka 50% av alla graviditeter slutar som missfall. Upptäckta såväl som oupptäckta.
+ - sidan:
bra att du kan bli gravid med hans spermier,
bra att u ö h t kan bli gravid
bra med tidigt missfall om det nu ska bli missfall
- -sidan
förlusten av det lilla lilla livet

puss o kram till dig

18:08  
Anonymous Anonym said...

hm har inget med saken att göra men jag diggar namnet på din blogg! och din blogg såklart.

22:24  
Anonymous Anonym said...

Ibland vet man inte vad man ska säga så jag skickar bara över en kram. *kram*

10:41  
Blogger Bitter said...

tack snälla ni för era kommentarer, det har faktiskt hjälpt lite, medan alla tankar rusar runt, särskilt nu när hela bekantsskapskretsen skaffar barn.

Ida - namnet kommer såklart från kära Lasse W.

Anonymous - håller med dig, vet att det är så, och hoppas bara att det går bra den dag vi har kommit överens (någon gån runt 2050 eller så). (Hmm, kanske ska frysa mina ägg).

Och ni andra: TACK.

11:58  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com