måndag 30 januari 2006

Listor

Det är så många tankar som rör sig i mitt huvud just nu – det är kanske är trettioårskrisen som får mig att utvärdera och fundera. Har inga svar och vill helst formulera frågorna för mig själv innan de bloggas, så under tiden hänger jag på listtåget.

Ovanorna:
1. Jag har inga begräsningar: mat cigaretter, alkohol, shopping – allt vill jag göra i excess och jobbar hårt med att balansera det dåliga samvetet med epikurén inom mig. Tur att jag är för snål för att spela.
2. Vansinnigt dåligt tålamod. Vill ha ögonblicklig tillfredsställelse. Det har blivit bättre men det skadar då verkligen inte med ytterligare träning.
3. Jag blir fort uttråkad, vill byta jobb ofta och leta nya kickar hela tiden.
4. Jag är slarvig (för att jag är så otålig).
5. Uppmärksamhetsjunkie.
(6. Jag pratar för mycket , dvs alltid)

Det var ju nästan ännu jobbigare än att fundera på livskriser. Å andra sidan ger det mig ju väldigt tydliga saker att jobba med.

Och nu till den roliga listan, de fem bästa egenskaperna.

1.Jag är jättebra på att laga mat.
2. Jag är väldigt omtänksam och kärleksfull mot mina nära. Och jag ställer alltid upp för mina kollegor och vänner.
3. Jag är ruskigt allmänbildad och hyfsat intelligent.
4. Jag är ganska kreativ och bra på färg och form, att renovera, rita möbler, inreda och allt sånt. Tyvärr kombineras det ofta med punkt två och fyra under de dåliga sidorna, otåligheten ger ibland ett slarvigt resultat.
5. Jag är väldigt social.

Hmm varför blev det svårare att komma på de bra sidorna? Jag som inte ens är särskilt jantig.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj, vad lika du och jag var! Jag har nästan exakt samma ovanor och fel (utom shoppingberoender) och nästan exakt samma goda sidor!! =) Spännande *ler*

10:59  
Blogger Bitter said...

Vad kul, ibland inbillar man sig att man är ensam här i världen!!!

12:44  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com