tisdag 24 januari 2006

Idag hatar jag honom och allt

Jag mår inte bra idag. Jag är ledsen och lite bedövad och jag är inte ens säker på om det finns någon riktig grund, eller om jag överreagerar enormt. Jag är dessutom helt sjuk av bristen på nikotin men jag är STARK och ska klara även den här dagen.

Vi hade ett litet samtal igår, Loverboy och jag, angående fysisk kontakt och andra sätt att få förhållanden att leva och det står ganska klart att jag kan se mig i månen efter sex, han har ingen lust nu, men allt går i cykler bla bla, my ass. Jag hade ju tänkt introducera det kravlösa tonårshånglet men han ansåg dels att man inte kan planera in något sådant, och dels att man inte alls förlorar relationen på sikt om man inte har lite mer intensiv fysisk kontakt under vissa perioder. Det tror jag för det har hänt mig fyra gånger förut, och den här gången skall allt göras annorlunda. Och jag blev så himla ledsen eftersom det inte kändes som om vi kunde nå varandra, och förstå varandra (eller han mig). Han tyckte att det var spännande och viktigt att vi hade så skilda meningar så att vi kunde komma ännu närmare varandra. Jag går och lägger mig och han skyndar efter och kysser mig vackert och försiktigt i en evighet, jag vill bara gråta och vara i fred, och önskar att han i alla fall kunde bli lite upphetsad av alla dessa kyssar, av min kropp, av stämningen eller vad fan som helst men det händer inte och till slut vänder jag mig om och försöker somna men ligger vaken i flera timmar. Han somnar på sidan med armen om mig och det händer ALDRIG. Idag har jag ont i magen, och VILL RÖKA, och har svårt att se honom i ögonen. Vill bara gå hem, skapa avstånd, vara i fred och orkar inte med detta. Vill att hans skall älska mig lika mycket som jag honom, vill att han anstränger sig arbetar hårt. Måste bara komma ihåg att han sa att varje dag vi ses fortfarande är spännande. Jag tycker att vi bara kollar på TV och är trötta. Vi gör inget och knullar aldrig. Vill hem, stänga av telefonen, straffa honom, hålla mig undan, gråta gråta gråta.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förklarar han varför han inte har lust? Hur länge har ni varit ihop? Självklart kan inte killar vilja jämt men ändå..

10:58  
Blogger Bitter said...

Åtminstone en del av förklaringen vet jag men vill av hänsyn till honom inte skriva det här, och den är till stor del förståelig, men samma förutsättningar gällde för några månader sedan och hindrade inte på samma sätt då. Vi har varit ihop i snart 6 mån, dva allt för tidigt för att lusten ska vara borta, tycker jag.

12:03  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Inte dra dig undan och vara surpuppa, det tänder ju ingen, hjärteknopp! Gå och unna dig massage eller solarium eller nåt och skäm bort dig lite grann och försök vara glad iaf så kommer han snart tillbaka med snoppen i högsta hugg ska du se. Kram!

12:07  
Anonymous Anonym said...

Tänk att du också mår så skit i dag. Me too. Va ska jag säga? Äh har inget vettigt att komma med. Med hopp om en bättre morgondag/kram

15:34  
Blogger Bitter said...

Maza - du har rätt, men jag är dum så jag väljer att sura ett tag till. Funderar på att bjuda ut mig själv åp ett glas vin så att jag tillåtet kan få bara en enda liten cigarett, men jobbar på att stå emot.

Anna - ja vissa dagar är bara fruktansvärda, det är skönt att veta att det oftast är övergående.Kram

15:56  
Anonymous Anonym said...

MaZa har INTE rätt. Vafan, så snubben kan bara tänkas tända till när du är pigg, "fräsch" och glad? Det budskapet köper inte jag, och jag hoppas du inte har så låg självkänsla att du följer tipset.

Den här världen är redan full av flickor som försöker behaga sina män, med alla medel. Det kanske kan bli dags för lite payback time nån gång också?

Han får deala med sina issues på egen hand. Som det är nu styr han både över ditt humör och statusen på hela er relation. Självklart är det svårt att ge råd när man inte vet orsaken till hans issues, men om de är så allvarliga som det verkar så borde han kanske jobba mer aktivt på att reda ut dom.

Snälla, fall inte tillbaka till den osäkra du som jag läste inlägg av tidigare i höstas. Hoppas ni reder ut det. Jag tror det kan finnas nyckelsituationer eller faktorer som gör att allt lossnar. Gäller bara att identifiera dom.

16:34  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Min tanke var att DU skulle bli glad och nöjd av att sola och unna dig något, inte att HAN skulle tända på dig för att du var snyggare, men det förstod du säkert.
Bjud ut dig. Hade du bott här i krokarna så hade jag hängt med, en mittiveckandrink skulle sitta fint! men du, skippa ciggen så länge du kan. Heja!

Fredrik: U got me wrong. Menade att hon skulle försöka glömma att han sexstrejkar tillfälligt och göra sig lite gott på annat sätt. Behaga män är inte min grej så som sagt, det blev ett missförstånd. Såklart att jag har rätt. ;)

20:45  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

20:47  
Blogger Bitter said...

Maza, jag tolkade dig ungefär så som du skriver, att jag skulle göra något kul bara för mig, inte att jag skulle behaga honom, kan bara vara jag, och det måste ju få duga. Hade varit kul med en drink med dig, nu fick mina kollegor duga istället...

Fredrik - tack för omtanken, tror inte jag faller tillbaka till hur det var i höstas, även om mina tankar är svarta ibland. Även om jag önskar mig säkerhet i relationen vill jag ändå att det ska vara lite motgångar, det är då jag anstränger mig mig och oftast blir bättre belönad. Det är ju alltid roligt att kämpa hårt och sedan få en belöning. Det är tur att jag har för lite att göra påjobbet, så att jag har tid att grubbla över detta, är nog de där nyckelfaktorerna på spåret och jag tror jag vet hur jag löser detta.

09:17  
Anonymous Anonym said...

Pretentioner och förväntningar. Dessa fenomen ställer till det för oss. Det är väl bra att vi strävar efter lycka o harmoni. Men handen på hjärtat; för nå detta välsignade tillstånd måste man ju tagga ned o lixom acceptera att omvärlden/Loverboy inte kan leverera. Det hänger på dig o hur du hanterar hans villighet/ovillighet. Oj, va flummigt kanske orkar inte formulera tänka färdigt ang detta. Men nåt sant ligger det i det. Tror jag. Nä, nu ska jag arbeta. Bra medicin mot navelskåderi.

10:08  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com