torsdag 23 februari 2006

det regnar pengar

Idag gör det lite ont i huvudet. Eller sjukt jävla mycket om man ska vara noga. Middagen igår var jättebra, verkligen vällagad mat, rådjursfilén var som en dröm, och husets vin var tydligen helt OK att dricka. Ungefär hundra glas av. Det var kul då. Nu vill jag bara gå hem, bada, sova, äta och absolut inte vara på jobbet. Inte.

Gav mig ut efter jobbmiddagen (runt elvatiden) för att leta upp Loverboy och hittade honom på O-Baren. Jag vet inte riktigt vad som händer men vi känns väldigt distanserade just nu. Det oroar mig men samtidigt inte tillräckligt mycket. Stannade bara en kort stund där och sa till honom att jag var tvungen att gå hem, ville ju egentligen följa med honom hem, det var ju därför jag gick dit, men jag ville att han skulle vilja. Givetvis reagerade han och undrade om jag verkligen hade tänkt gå hem till mig. Minns inte mitt svar men vi tog en taxi hem och han klädde av mig och stoppade ner mig i sängen. Men inte var det särskilt kärleksfullt och jag minns att jag ångrade att jag letat upp honom och inte bara åkt hem till mig. Jag vet faktiskt inte vad som händer nu. Jag måste fortsätta vänta. Skulle gärna gå hem till honom ikväll och äta pizza och kolla på video, men då måste det vara på hans initativ. Blä.

De har fortfarande inte hört av sig om jobbet, men no news are good news, eller hur?

Och jag fick reda på min bonus idag. Hurra!!! 70% upp från förra året. Very nice, även om summan efter skatt inte alls är lika imponerande än den före skatt. Men jag är mycket nöjd och glad och har nu helt nya möjligheter till shopping (eller amortering). Eller varför inte vår Italienresa. Hmm.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

hörru. varför ska ni spela spel och vänta ut varandra och hålla på? vill du träffa honom, säg det. vill du inte, säg det. säg hur du känner. open up.

ja, jag vet att det inte riktigt är så enkelt. men ingen av er tjänar på att smyga runt och skapa distans och barriärer mellan er. jag anar en massa prestige. varför är det så?

16:30  
Blogger Bitter said...

7jag tror inte han är medveten om detta överhuvudtaget, han är ganska disträ och spontan och (och troligtvis medveten om att jag kommer när han visslar), så det är bara jag. Jag som hoppas på att han ska sakna mig. Han kommit ytterligare en sanning på spåren i helgen som jag ska blogga om senare idag när jag funderat lite mer: han är inte ointresserad, det är bara så här han är! Och jag vet inte om jag gillar det!!

09:22  
Blogger Bitter said...

jag tror inte han är medveten om detta överhuvudtaget, han är ganska disträ och spontan och (och troligtvis medveten om att jag kommer när han visslar), så det är bara jag. Jag som hoppas på att han ska sakna mig. Han kommit ytterligare en sanning på spåren i helgen som jag ska blogga om senare idag när jag funderat lite mer: han är inte ointresserad, det är bara så här han är! Och jag vet inte om jag gillar det!!

09:23  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com