tisdag 13 juni 2006

Avtackning

Avtackningen igår var helt OK. Blev supernervös när jag stod i rampljuset och skulle säga mina inte så väl valda ord. Jag fick ett väldigt fint halsband från Efva Attling och tyckte att det var rätt skönt när det var över. Resten av kvällen tillbringade vi på Berns veranda och det slutade med att alla andra gick hem före nio och att jag och chefen åt middag och hade mitt så kallade avvecklingssamtal. Jag var inte helt nykter under tiden och vill helst inte tänka på det alls. Men hon hejade glatt i morse så det var nog inte så farligt.

Efteråt fick jag den briljanta idén att ringa Loverboy och fråga om jag fick komma dit och sova. Han sa ja, men lät lagom road. Jag fattar inte att jag var så sjukt dum i huvudet, jag hade ju kunnat räkna ut i förhand att han inte skulle vara särskilt mysig. Först väcka honom, vilket gör att han knappt kan somna om, och sen ligga i en trång säng med högsommarvärme utanför. Han svettas redan på vintern. Så natten slutade med att jag låg tryckt mot väggen, svettades som ett djur och sov knackigt. På morgonen var det väldigt skum och inte så trevlig stämning mellan oss men han pliktpussade mig innan han gick. Och på vägen till jobbet kände jag bara tomhet, orkar inte med denna brist på love hela tiden. Hade förslagit att vi skulle ha en picknick eller liknande ikväll men jag tror jag hoppar det och träffat någon annan istället. Men så fort vi kom till jobbet börjar han maila mig, inget särskilt men bara för uppmärksamheten. Jag kan den här leken nu, han skäms lite för att han inte var så trevlig och försöker gottgöra det, dock utan att be om ursäkt. Eller så är han bara ignorant och dum i huvudet. Vad vet jag. Undrar fortfarande om han kommer att dumpa mig på fredag, då jag inte längre jobbar tillsammans med honom. So be it.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men hjärteknopp, inte oroa dig. KRAM!

11:51  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com