onsdag 23 augusti 2006

Nu är det höst

Jag är tillbaka i verkligheten igen, har haft den sista semestern på evigheter. Barcelona ar väldigt varmt och skönt, märkligt hur själen kan vaggas till ro av vågor, varma vindar och en kravfri vardag. Vi gjorde ju inget särskilt, mest det gamla vanliga, sola, bada, äta, dricka vin och shoppa. Vi alla tre var dock något mer lågmälda än vad vi brukar vara, I var trött och ledsen över att ha tagit hand om AM hela sommaren, AM var bara vansinnigt deprimerad, som vanligt, och jag var ledsen, över Loverboy, och över bristen på mening med livet. Just nu. Men annars var det bra även om det var rätt jobbigt i värmen med kryckor.

Kan rekommendera att inte glömma passet hemma innan ni reser utomlands. Det kostar 980 kr. Hade varit roligt att spendera dem på något annat, tycker jag.

Loverboy har inte hört av sig något mer, vilket ju är bra, men som samtidigt gör mig ledsen. Jag vill ju verkligen att han ska ha ångrat sig. De senaste 3 veckorna har han blvit tydligare igen, jag saknar honom mer, och gråter mer också för den delen. Kan väl ha lite att göra med att jag är tillbaka i stan, ute på landet var jag i en annan verklighet, på flykt och hade andra minnen. Här i stan finns han runt varje gathörn. Jag vill att han försvinner från mig, men just nu är han där, hela tiden.

Mailade igår för att be om honom att lämna mina saker till A, men han är fortfarande på semester. Det innebär att jag kommer att få ett svar på måndag. Det innebär att jag kommer att gråta livet ur mig på måndag. För inte blir det som jag hoppas. Tyvärr.

Någonting har verkligen hänt på jobbet, nu har jag inte en sekund ledig, jobbar hela tiden, igår hade jag inte ens fem minuter framför datorn. Helt galet. Fast mycket roligare så klart. Och kvällarna denna vecka är fyllda, jag vill städa ordentligt, nu när foten åtminstone funkar korta stunder. Har inte kunnat städa ordentligt sedan före semestern, är jag tycker det är vansinnigt äckligt. Ska städa ikväll och imorgon kväll innan M kommer från Luxemburg. Nästa vecka blir det lugnare. Tror jag.
BlogRankers.com