måndag 4 september 2006

Shoppa + träna = sån är jag idag

Helgen var verkligen en lisa för en trasig själ. Jag gjorde i princip ingenting, fick bara vara i min natur och andas. Jag läste en bok, stickade en halsduk och plockade massor med Karl Johan och brunsopp. Gick en liten kort promenad med den trasiga foten och lagade mat till min far. Jag somnade 22 och vaknade 06. Vila. Lyssnade på regnet som smattrade mot plåttaket. Pappa har valt plåttak enbart av det skälet. Det blir frid även i den oroligaste själ med regnsmatter. Hade ont i magen av att åka in till stan igen igår. Vara hemma resten av kvällen och pysslade lite, lite ansiktsmask och lite diskande. Saker som måste göras för att klara av nästa vecka på jobbet. Se till att allt är i ordning. Känner ofta att jag ska städa, och sen ska jag rensa vind och skäp och lådor. För att få total renhet i hjärtat. Och jag hinner aldrig mer än att städa ordentligt, sen tar tiden slut, och nästa gång den kommer tillbaka, hinner jag inte mer än att städa igen. Kanske borde börja med rensandet istället.

Och nu modeblogg: fann igår på MQ (dit jag aldrig aldrig går vanligtvis) precis innan de stängde på väg till ICA; ett par väldigt mörkt mörka jeans, som såg väldigt mycket ut som om de skulle sitta på min kropp, för endast 599. Plus en svart och grårandig Lyle & Scott tröja. Kändes väldigt jag och väldigt nödvändigt. Ska bort till PUB och kolla in det samt kolla om de fått Dagmars Fiskarkofta på Awesome Rags ännu. Den borde också bli min. Retail therapy känns viktigt just nu, efter tre månaders totaluppehåll. Yay.

Ska dessuotm prova spinning idag, har inte gjort det på 10 år och vet verkligen inte om det är något för mig. Men tror att det är det enda jag kan göra med foten och jag måste verkligen röra på mig. Rapport imorgon om detta, och ingen skrattar nu tack så mycket.
BlogRankers.com