fredag 25 augusti 2006

Han har mailat

Ja, jag vet inte, dagarna passerar, inget händer och jag är inte särskilt glad. Städar mest.

Igår kom M från Lux för att bo hos mig över helgen. Vi hann bara prata lite men hon påminde mig alltför mycket om gamla jobbet, Loverboy, och hela det gamla livet, så det var rätt smärtsamt. Hon kommer rekommendera Loverboy till en tjänst i Lux. Kan inte glädja mig för hans skull. Önskar honom fortfarande olycka. Och dessutom skulle det ju faktiskt döda allt jag ens eventuellt kan komma att drömma om. Det är treårskontrakt, och ligger väldigt väldigt långt från Stockholm. No good.

Han kom tillbaka från jobbet idag och svarade på mitt mail om att lämna mina saker till A. Han svarade på det samt: har du lust att ta en lunch i nästa vecka alternativt en middag? Jag blir så ledsen, jag vill ju, för jag vill ha honom tillbaka, med sannolikheten är ju ca 99% att han bara försöker vara vän med mig. Och det klarar jag inte. Det enda jag tänker på är ju hur det gick till förra sommaren, då han skickade ett sms om att han tänkte på mig, och sen träffades vi när han kom tillbaka från semester, och då blev vi tillsammans. Och det kunde jag inte se komma överhuvudtaget. Så han är ju inte den som basunerar ut sin agenda i förväg direkt. I den där lilla liknelsen ligger allt mitt hopp. Men jag vet inte hur jag ska göra, risken är väl att jag kommer att bli förkrossad istället. Jag vet inte om jag vågar ta den risken, oddsen är väl lite för dåliga för det. Men jag kan inte sluta hoppas och jag kan inte släppa honom. Riktigt jobbigt att veta att jag i sådana fall går med öppna ögon rakt in i helvetet igen.

Måste fundera på det ett tag. Har bett A ta fram en objektiv SWOT på detta till efter lunch. Hade tidigare bestämt mig för att aldrig mer träffa honom och klippa all kontakt, men jag är svag. Och jag har någon form av föraning.
BlogRankers.com