torsdag 24 augusti 2006

Jobbar på för fullt

OJ! Det har verkligen satt igång på jobbet, jag är upptagen hela tiden, hinner varken blogga eller läsa andras bloggar. Och det är kul. Inte så att jag går i taket, men faktiskt tillräckligt roligt för att jobba på och inte fundera särskilt mycket på det. Dagarna går hyfsat fort, och fast det är OK på jobbet längtar jag mest härifrån. Jag håller på med en rejäl storstädning hemma, misstänker att det kommer ta en vecka eller så, försöker slänga massor, och få minitiös ordning på alla prylar. Det är en skön utrensning, till och med själen känns lite renare. Jag kombinerar städningen med lite dvd-tittande och nästa vecka ska jag köpa garn och påbörja lite stickprojekt. Så nära meditation man kan komma, det och löpning.

Idag är tredje dagen utan cigaretter och jag är jävligt sur. Tycker att jag är tapper, och har bestämt mig för att hålla ut. Men inte är det kul. Ikväll kommer syrran och babyn hem till mig för att hämta det jag sorterat ut ur garderoben. Längtar, men mest efter babyn. Misstänker att jag snart kommer gå upp på vinden och storstäda där också. Måste bara fixa någon som kan köra allt skräp till tippen med mig. Saknar ju både bil och körkort.

I har bett mig ta en skrivarkurs, för att få ur mig de historier jag går och bär på. Jag vet inte riktigt, har svårt för tvånget, men inser att jag inte disciplinerar mig annars. Har lite ont om pengar nu dessutom, eftersom jag:

BOKADE RESA TILL THAILAND IGÅR.

Helt underbart. 22 februari sticker jag. Hmm undrar hur många dagar det är kvar?
Det är 182 dagar, eller precis 26 veckor.

Hör inget från Loverboy och har ont i hjärtat. Det kommer tårar i floder varje kväll, tror att de kommer nu istället för alla de sommardagar då jag vägrade gråta, vägrade förstöra det enda som kändes bra då.
BlogRankers.com