måndag 28 augusti 2006

en helg jag hellre varit utan

Blä för måndag morgon. Är lite för trött, tycker att jag borde fått stanna i sängen och titta på Lost. Det har varit en ansträngande helg. M kom ju från Lux i torsdags och skulle bo hos mig. Tycker nog inte så mycket om henne, jag kände mig mest besvärad av att hon var där. Och jag är så van vid att få vara ifred så jag led ganska mycket av att hon var där hela tiden. Fattar inte hur jag ska orka en helg hos henns i september. Hmm.

I fredags träffade jag i alla fall två gamla kursare och vi tog lite vin och en Club Sandwich på Mellis. Det var helt OK, men de tillhör den grupp av människor jag har slutat att ge till. Nu träffades vi på deras initiativ, och det var väl OK, men jag minns att jag satt och tänkte att jag borde ta min begränsade tid och umgås med de jag bryr mig om istället. Jag har ju faktiskt fattat ett aktivt beslut att fasa ur dem ur mitt liv, de tillför inget.

På lördagen gick M och jag på stan hela dagen och försökte shoppa lite. Det gick väl sådär, men foten tyckte att vi höll på för länge. På kvällen var det ju H:s 30-årsfest och det var verkligen god mat och goda drinkar, och efter ett tag ganska trevligt sällskap, men ärligt, jag satt mest och längtade hem, efter lite lugn och ro.

Söndagen spenderade jag i sängen tillsammans med åtta avsnitt av Lost. Härligt och sen middag hos A, och det är en person jag gärna umgås med.

Loverboy hör av sig, vill äta lunch eller middag. Jag funderar. Har inte bestämt mig ännu. Återkommer.
BlogRankers.com