tisdag 26 december 2006

Mer vin, som vanligt då

Mamma och jag shoppade idag. Mot min vilja, tro det eller ej, men plågar bara mig själv med alkohol, cigaretter och mat. Inte en miljard andra människor och svett. Men mamma hävdade svår ångest om hon inte kom ut från lägenheten till någonstans där man kan spendera pengar. Jag är lydig, so out we went. Och köpte alldeles för mkt. Men mina tuttar är nu mkt fast och välplacerade i en ny lila 80 D. Det är skönt, men det ska bli mitt 2007 mission att krympa det till 75C. Ärligt. Det kan inte vara för mycket att begära. Jag lutar framåt.

Och någonstans på vägen hånglade shoppingdjävulen upp mig och övertygade mig att en krämfärgad astight skinnjacka kändes 2007. Den hänger i hallen och tittar mkt anklagande på mig. Jag tror den tänker: jag kan inte vara din enda ursäkt att bära annan färg än svart. Kanske hade en vit bh varit en bättre början?? Well, den går inte att lämna tillbaka, kanske blir det modernt när mina ofödda barn växer upp. Eller kanske drabbas jag av ngn ohejdad lust att förändra ngt. Och då är det ju bra att den finns. Nu vill jag inte prata mer om dåligt spenderade pengar. Aaaah. Men vill ändå highlighta: blush marc jacobs, jag är sååååå jasmin. Tack lilla farmor.

Sen: 4 avsnitt Prison Break.

Ännu senare: Mor och far tar mig till Texas Longhorn. Det var... vin och lite stekt mat. Men Ok. Nu slurpar jag det sista av portvinet, boxviner numera förbjudna i min kyl. Ska tänka nytt imorgon: jobba hemma, träna, och kanske kanske date, beroende på det svar jag får. Är lite spänd, nu.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh date! spännande! jag undrar om 2007 (i mina ögon redan börjat, idag = dag 1 post-xmas) blir mitt datelösa år??

06:58  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com