torsdag 26 april 2007

Nya tider

Jag anar förändring. Har haft en galen eftermiddag och kväll, med ännu galnare britter och hela stockholms samlade Fx-handlare. Jag är känd för att alltid hålla ut längst, driva sällskapet till ännu mer dumheter men var på väg hem redan klockan sju. För att det kändes lagom. Tack och lov (eller jag vet inte) blev jag övertygad att följa med på en fantastisk middag på Beirut, och ändå, ändå lämnar jag först av alla halv elva, för att jag verkligen ville gå hem och sova.

Någonting händer med mig, jag vet ännu inte vad, men trots att jag sett fram länge mot att träffa Scott orkar jag inte med tröstlöst mingel. Jag bokar en helg till London istället så kan vi hänga ordentligt. Det roligaste av allt är att alla banktjänstemän dånar av fascination när jag plockar upp mina Converse ur väskan och byter från high heels till gåvänliga gåhemskor. Varför tar jag inte taxi?

För att jag har lyxen nog att låta bli, tycker bara jag.

Glad över kvällen men ännu gladare över att jag lämnat den världen. Perspektiv är definitivt det nya svarta.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

I think you're on to something.

00:06  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com