fredag 14 december 2007

En spricka i molntäcket

Ja gode gud det händer saker. Hela tiden. Efter debaclet på jobbet tisdag funderade jag en stund på att dö men beslöt mig för att försöka något annat. Jag ringde en redaktion jag vill jobba på och voilà, på onsdag ska jag på intervju plus skrivprov för ett reporterjobb. Provet för att jag ju inte har någon journalistisk erfarnhet. De fixar kurser om man passar, och min branscherfarenhet är precis vad de behöver. Och jag säger bara Yay good girl. Ta itu med saker och snart snart lämna det äcklig bygget i skogen. Hurra för mig.

Och så fick jag visa leg på systemet igen. Så nära tredejdelssekelfödelsedagen. Jag tackar ödmjukast.

Dessutom har jag hunnit dricka vin på Grappa med mina homies och helgen ser lovande ut den också.

Jag gjorde återbesök på utställningen jag var på i fredags och så vips blev jag på gott humör igen. Jag fixar detta!

4 Comments:

Blogger Strawberry milkshake said...

Hurra!!

23:38  
Blogger Stora Morran said...

Ibland behöver man en sprak i ändan. You can do it!

23:59  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Handlingskraft när den är som bäst!

09:07  
Blogger Emm said...

NICE

09:46  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com