söndag 30 december 2007

Ovärdig avslutning på ett pissigt år

Min kropp är en ganska tydlig vägledare för mig. Just nu säger den: vad fan det här funkar bara inte. Jag har sjuk hjärtklappning och ont i magen hela tiden. Är så stressad över jobbet att jag inte vet vilket ben jag ska stå på. Kan inte släppa tankarna ens i fem sekunder. Har precis sökt 15 jobb och hoppas hoppas på lite positiv respons. Men oron är stor för att jag vet att jag söker jobb utan direkt erfarenhet. Och att jag vet att jag måste dra från jävulsfabriken asap. Det ska bli intressant att se hur många dagar det tar innan kroppen ger upp.

Nödrop: Om ni vet något jobb, kanske tom en junior tjänst, inom marknadsföring, komunikation, information, PR så skrik till. Jag behöver fler uppslag. Hjälp.

Och kanske är det på grund av den här stressen som den gamla Bitter har kommit tillbaka. Hon som angstar och analyserar varje ord, varje gest. För nu har jag bestämt mig för att DJ-snubben är osannolikt bra. Och då slutar jag vara cool, snygg och fantastiskt och blir istället liten, rädd och osäker. Trött på detta. Det säger jag nu.

3 Comments:

Blogger Stora Morran said...

Lilla Vän! Ta det lugnt! So what om du får sparken, det är väl inte hela världen. Du skiter väl i dom.Då skulle du få en liten paus och fundera ut vad du vill göra. Du landar ju på fötterna ändå.

Är du på för efterfest imorgon så säg till.

Kram

Morr

23:58  
Anonymous Anonym said...

Congrex.com - söker 16 nya tjänster, där ska du nog kunna lyckas!

17:43  
Anonymous Anonym said...

Finns det inte på deras hemsida, så ska annonserna finnas på Monster.se

17:43  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com