lördag 22 december 2007

Sådär lång härlig lördag man önskar det fanns fler av

Det är nästan så att jag andas ut efter de senaste veckornas rätt intensiva julfirande (läs vindrickande) på olika håll. Så roligt, och idag så skönt att ligga i sängen och läsa hela dagen. Märk väl efter julklappsinköp med fadern mellan klockan tio och elva. Hajar ni att ett barnparaply med Pippi på kostar 100 spänn. De utan Pippi kostar 40. Sjuk är världen. Och nu uppstigen från läskoman rustad med gummihandskar och kemiska medel angriper jag mitt kök. Det kommer att stråla om några timmar.

Nu inväntar jag familj och jul och tänker inte ens fundera på djävulsfabriken på jättejättemånga dagar. Oh no. Bara skriva CV, söka nya jobb, och så jävla fint 2008 kommer att bli så att ni inte ens kan ana.

Lite fint är det också med en snabbdate imorgon. Känna efter lite.

Mina läsare är delvis sådana jag känner, men de är i minoritet, det finns en mörk stor massa därute. Igår, på glöggfesten träffade jag en av dem okända. Som jag visserligen kände sedan innan men ändå. Det var en konstig känsla, fast rätt cool ändå.

4 Comments:

Blogger Emm said...

God Jul önskar jag dig!

Och ja, 2008 ska bli ett av det bästa!

22:29  
Anonymous Anonym said...

Yepp, en synnerligen God Jul tillönskar även jag dig! Allt åter till det normala! ;-)

23:45  
Blogger Strawberry milkshake said...

God Jul Bitter! Se till att vässa CV:t riktigt ordentligt nu. Så kan du ge mej en massa tips sen!

16:37  
Anonymous Anonym said...

God Jul från en i den mörka massan.
Önskar dig allt gott.

01:24  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com