torsdag 27 december 2007

Snart är julen verkligen slut

SNART är detta julfirande över. Mycket snart. Idag är dock det bästa, med bara min alldeles egen familj. Och fin mat får vi också:
- Parmalindad chèvre till drinken
- Bruschetta
- Oxfilé och gorgonzolasås
- Chokladtryffeltårta med pinjenötter.
Sen kommer tomten.

Sen är den här matfesten över för min del, jag kommer ju ändå att ligga i bikini om bara en månad. Inget vin, ingen mat, inga cigg. (okej, ni behöver ju inte skratta så förbannat högt).

Igår fick jag se Arn med DJ-snubben och det är ju ändå fint med romantiska vuxna män. Mycket fint. Speciellt detta citat vill jag dela med mig av: "man måste ju vara en kallhamrad cyniker för att inte tycka om kärleksscenerna ju."
(NB: de där de galloperar över ängarna till fågelkvitter och citerar Höga Visan för varandra). Jag har gott hopp att sälja in Greys Anatomy till honom.

Men det framskrider bra. Så så bra. Jag vaknade inatt och tittade på honom, och kände mig bara så där lugn och lycklig som Arn och Cecilia måste ha gjort när de låg nakna under trädet. Hehe.

Kan han bryta ner den här hårda fasaden tro?

2 Comments:

Blogger c said...

Hoppas vid gud (mitt vanl MO ju) att han åtminstone introducerats till Hr. Ironi.

/Kallhamrad cyniker

14:03  
Blogger c said...

alltså jag fattade att du menade nota bene men hey, jag reagerade ändå ;)

22:01  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com