lördag 19 april 2008

Middagstips, någon??

Jag ska laga nice dinner på fredag till sex personer. Tre är normala, resten är antingen vego, gravid eller hatar ost. Vad gör man liksom? Jag gillar ju att laga mat, jag har hyfsad fantasi, men här dör jag . Fisk funkar för vegon, men kanske inte för gravvon? Och ost, all min mat innehåller ost, det är ju liksom poängen, eller hur?

Please, oh mighty matgudar, ge mig lite råd. Efterrätten har jag klar, det kommer att vara choklad, med choklad och lite extra choklad. Och den som inte äter det får gå hem.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Paella funkar i alla lägen ;-)

00:53  
Blogger Viktoria said...

Jag tänkte en rotfruktig fisksoppa, men tillbehör i skålar vid sidan om, till exempel räkor, pilgrimsmusslor (om det ska vara fint), hemgjorda krutonger med örter, aioli, oliver kanske, och grovriven parmesan (till dej). Odlad lax, hoki eller sej funkar för gravida (skriv ut listan på www.slv.se och ta med till fiskaffären om du köper färsk fisk). Bröd med nässlor hade varit fint till (men jag vet inte hur mycket tid du har att förbereda...).

Good luck.

08:39  
Anonymous Anonym said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Massagem, I hope you enjoy. The address is http://massagem-brasil.blogspot.com. A hug.

08:33  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com