söndag 25 april 2010

1000

Mitt tusende inlägg i den här bloggen ska handla om något så tråkigt som MENS. Hatar. Hatar. Hatar att den kommer när jag bara vill ha en ny bebis i magen. Blodröd förbannelse. Två gånger har jag nu hunnit grina på toaletten, jag undrar hur många fler det kommer att blir. Väldigt få hoppas jag, helst ingen mer. Lustigt är dock att jag sedan missfallet inte haft mensvärk. Det har bara försvunnit. Man får vara tacksam för det lilla.

Annars har min man precis gått till jobbet och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av den här dagen. Orkar inte göra någonting men hatar när dagar försvinner i overksamhet. Vi hade en högst spontan och väldigt rolig kväll igår med en syster, en bror och en vän på Momma. Vi blev mätta, glada och fulla och minisystern följde med oss hem på avslutande vin och efter det somnade hon i soffan. Hon var borta halv elva när jag gick upp. Hade tänkt springa idag, inviga min rosa löparjacka och allt, men vågar inte skaka om kroppen så mycket. Som sagt, det var spontant och inte alldeles genomtänkt. Men å andra sidan är jag väldigt glad för sådana händelser som gör att jag trots lättare huvudvärk är väldigt nöjd.

Så valen står mellan att städa och titta på Biggest Loser. Inte så svårt val, när jag tänker efter.
BlogRankers.com