onsdag 26 maj 2010

Lite skojigt har jag också haft

Ingen baby den här gången heller. Skitkul. Den rationella delen av min hjärna säger att det bara har gått tre månader. Tre månader är ingenting. Faktiskt inte. Den andra delen säger att jag är 35 och fyller snart 127. Bråttom. Stressigt bråttom. Vill nu när kroppen kanske inte vill alls. Vad blir då livet utan barn? Kanske helt ok. Men inte som jag önskar det.

Blir oftast bara bitter när jag tänker på det. Tänker att jag istället ska göra roliga saker. Tycker inte de är roliga längre typ.

I fredags hade jag dock jättejätteroligt när vi var hos Majsi och Nicke på middag. Dels var det sjukt gott, dels fick jag äta kolhydrater för första gången på länge. Det fanns mycket vin också. Jag somnade på soffan mellan halv ett och halv fyra. Halv fem kom vi hem och då var det dagsljus ute. Så långt hade allt kunnat vara väl, om det inte hade varit så att jag skulle på bröllop klockan tre dagen efter. Och efter det ha grillfest på gården för mina kollegor innan vi gick till bröllopets efterfest. Vilket innebar att jag var tvungen att laga mat. Mycket bakis. Men brun. Solduschbrun alltså.

I vilket fall som helst, det var en rolig helg, en av de roligaste på länge, som slutade i soffan hela söndagen, och magkatarr i tre dagar efteråt. Men det var det värt. Trodde tom att jag var gravid igen för senast jag hade sån magkatarr var i januari. Men så var det nu då inte.
BlogRankers.com