tisdag 10 augusti 2010

Hemma hos mig

Hur en mycket lustig önskan just nu. Jag vill städa. Städa jättejättemycket så att mitt hem blir möjligt att vara i. Så att det inte ligger högar på flera meter på golvet med böcker, kläder, tidningar. Skrubba insidan av kylskåpet, inuti micron. Ni vet. Vill ha RENT. Undrar också om det finns pioner att köpa fortfarande. Längtar efter stora rosa pioner i mitt kök som inte ska ha röd vägg längre utan lite turkos eller mintgrön istället. Efter att jag har målat om och lagt en väldigt stor förmögenhet på nya skåpsluckor, bänkskivor mm. Jag har råd. Men jag är för snål. Svårt dilemma. Hade jag inte shoppat vansinnigt mycket onödiga saker i London förra veckan hade jag haft mer råd. Alla mina investeringsplaner har gått åt skogen nu. Mår liksom dåligt över att nalla lite på det stora bankkontot. Det skall liksom alltid vara bristningsfyllt, för att jag ska känna mig lite tryggare. Inte blir det bättre av att jag ska till Chicago om tre veckor. Där finns det också shopping. Och en Kitchen Aid-blender kostar en tusenlapp ungefär. En Bugaboovagn kostar 7000. Jeez. Jag är för snål.

Mer osammanhängande har jag nog aldrig skrivit. Men temat finns faktiskt. MÅSTE VARA FINT HEMMA NU. Annars dör jag lite.
BlogRankers.com