torsdag 30 december 2010

Buhu

Buhu vad jag vill gråta. Håller på att bli alldeles tokig. Det är 49 dagar kvar och jag har så ont i ryggen att jag varken kan sitta, stå, gå eller ligga. Och Alvedon är livsfarligt nu för tiden, så någon smärtlindring blir det inte tal om. Dygnet runt har jag en vetekudde nära nära. Jag fattar faktiskt inte hur jag ska stå ut. Det känns inte troligt att jag klarar detta utan att bli fullständigt tokig. Försökte få smärtstillande på vårdcentralen men de sa Alvedon. Två dagar innan det läskiga alvedonreportaget i SVD. Ska träffa ny läkare 11 januari och hoppas på annat smärtstillande med lite styrka och annan ingrediens än paracetamol. Om jag inte får dör jag nog.

3 Comments:

Anonymous Caroline said...

Åh, usch, stackars! Jag hade de tre sista månaderna av min graviditet så väldigt ont på ett ställe i ryggen. Det blev med tiden bara värre och värre och med två månader kvar kunde jag inte alls sitta. Bara stå eller ligga. Så jag stod och jobbade hela dagarna, stod och åt. När jag kom hem låg jag. Bara låg, rakt. Det onda försvann som mirakulöst samtidigt som vattnet gick, väldigt knepigt! Jag har missat paracetamolinslaget, hoppas du hittar något annat. Jag köpte ett medel på naturapoteket som liksom gjorde området varmt. Inte vet jag oim det hjälpte, men det brände så satans mycket att jag i alla fall fick något annat att tänka på!

15:05  
Anonymous Anonym said...

Akupunktur och naprapat kan hjälpa/lindra, Kolla upp det.

akupunktur utförd inom sjukvård har vetenskapligt visats hjälpa

/ida

19:50  
Blogger Bitter said...

Fruktansvärt att det ska göra så ont att vänta barn. Det räcker väl med att förlossningen är hemsk. Kan man tycka. Jag står i kö på Söderkliniken, och förhoppningsvis ringer de snart och de har tydligen massor av erfarenhet av gravida, så jag är nyfiken på vilken metod de vill använda. Jag är öppen för allt.

20:31  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com