torsdag 10 februari 2011

Stiltje

Jag kan liksom inte blogga, för det händer verkligen ingenting i mitt liv. Inte ens i mitt inre liv. Inga tankar. Ligger mest och sover, slumrar eller läser. Äter en macka då och då. Grubblar lite på vilka tapeter som kommer att funka bäst på landet. Lugnet före stormen, kan jag tänka.

I och för sig var det en mäklare här idag för att värdera lägenheten. Som vi inte kommer att sälja förrän jag börjat jobba igen. Men ändå. Man fick ett presentkort på Designtorget. Och en bra värdering. Precis den jag förväntade mig, och arvodet var ännu bättre. Nu vet jag ungefär vad vi har råd med och det är ju alltid bra. Även om världen förmodligen ser helt annorlunda ut om nio månader.

Från och med i morgon räknas Sigge som färdig och min man har fått alkoholförbud. Därför är han på PSB för att vara säker på att inte missa en droppe här i livet. Hoppas Sigge stannar inne ett dygn till då. Personligen tycker att han kan komma på onsdag. Det blir lagom. Då hinner vi tvätta innan också.

4 Comments:

Blogger Jenny said...

Även om det inte händer så mycket så uppskattar jag dina uppdateringar. Du föder liksom inte bara barn för er, du gör det för en liten bloggvärld också, som går och funderar på om det kanske kommit en Sigge när du inte skrivit på några dagar.

Det här kommer gå toppenbra. Toppenbra!

Och om du vill ha något att skriva om: vad har du för tankar inför förlossningen? Nu får jag för mig att ni ska snitta? Heter det snitta?

Lycka till, heja dig och Sigge!

08:08  
Blogger Stora Morran said...

Hoppas han vill komma ut och träffa er i veckan :-) Det ska bli mycket spännande att följa er resa.

09:57  
Anonymous Anonym said...

Håller med Den där Jenny, jag uppskattar mycket dina uppdateringar. Även om det inte händer så mycket är det bra att veta att det inte händer så mycket. F ö kan ni gott hålla er lugna idag. Vi försökte ta ut bilen, men t o m en Saab med dubbdäck vägrade att ta sig längre än halvvägs ur garaget. Sen fick vi baxa in den igen. Det var ju heller ingen nödvändig resa, vi hade bara tänkt oss till simhallen. Skulle varit skönt att ligga där och skvalpa och titta ut på snöröken.

Lycka till önskar tanten.

11:30  
Blogger I said...

Jag gillar också dina uppdateringar. Ba så du vet.

Var hade ni tänkt föda?

14:35  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com