måndag 20 april 2020

Andra jobbiga grejer med Corona - i all välfärd

Nu när sjukdomen släppt taget om mig, åtminstone det allra värsta och jag har ork att göra saker, och tänka på annat än att överleva så VILL jag plötsligt saker igen. Jag har jobbat i trädgården hela helgen och byggt pallkragar med hjälp av, well, pallkragar, men också stora bitar gatusten, bräder och allt möjligt skräp. De blev rätt bra ändå .Igår sådde jag grejer i dem. Eventuellt överlever inget men det var kul att bygga. Jag byggde dem i en slänt - vi har en trappa ner från altanen mot skogen så det står tre fullstora kragar till höger om den. Men till vänster finns det faktiskt plats för tre 80 cm breda. Och det finns ju mer grejer jag vill göra i trädgården och hemma som Coronan hindrar mig ifrån. Min chaufför är 70+ och det finns gränser på hur mycket man kan be sina medmänniskor om. Sålunda önskar jag mig helt frisk så jag kan ta mig ut i samhället och köpa några av de saker jag vill ha.
Här kommer önskelista:


 - 15 säckar jord
 - 4 små pallkragar
 - 8 skarvjärn
 - Dynor till utemöbler, vill kolla och klämma både på Granit & HM Home
 - Kolla på tyg till dynorna i hammocken som är vattenavstötande. De är ljusbeige nu. Dålig färg.
 - Köpa två blombrickor som man kan skruva fast
 - En klämspot till köket från granit
 - Två gardinspiralsgrejer
 - Silvertejp
 - Grejer till några trasiga dörrar från Byggfabriken
 - Gå till låssmed med låsrelaterad fråga
 - Två konsoler till en bokhylla
 - Ev ett litet trädgårdsbord från Mio
 - Köpa 8 114 cm långa plankor till trappan.
 - Cykla till Trädgårdshuset och köpa några fina plantor


Vissa grejer kommer jag skicka min man att göra. Några går att beställa hem. Men tyvärr inte jorden och pallkragarna längre. Inte en enda av de här sakerna är nödvändiga. Förutom låssmeden då.
BlogRankers.com