måndag 27 april 2020

Annat projekt

Ett annat projekt jag tänkte försöka mig på är att prova brun-utan-sol. Har ju använt förut men ser alltid helt randig ut. Har en hemma från förra året - kan ju prova att göra på olika sätt för ingen kommer ändå se om eller hur randig jag är.


Har också börjat hämta barnen i skolan - de är utomhus och skolgården är gigantisk så cyklar in, rullar fram till en personal och ber dem skicka barnen till cykelställen. Där står jag och väntar. Det känns också smittsäkert.


Och för att poängtera följer jag FHM's råd - som ser ut så här:
Stanna hemma så länge du känner dig sjuk. Vänta sedan minst två dygn efter det att du blivit frisk och symtomfri, innan du går tillbaka till jobbet, skolan eller förskolan.
Du kan fortsätta att ha torrhosta efter att du blivit helt fri från en covid-19-infektion. Du bedöms inte smitta om du har torrhosta om följande stämmer: Det har gått minst sju dagar sedan du blev sjuk och minst 48 timmar sedan du hade några andra symtom.

Det har gått 23 dagar sedan jag blev sjuk. och tio dagar sedan det sista andra symtomet upphörde, nämligen tröttheten.

BlogRankers.com