måndag 27 april 2020

Detta har hänt

Jamen VÅREN kom och hindrade vidare coronabloggning. Och det har varit helt ljuvligt, om man nu kan säga det när världen rämnar och hostan fortfarande följer mig vart jag går. Men jag har varit utomhus större delen av tiden, har fått några fräknar och en fin försmak av de kommande tre - fyra månaderna. Blev sur för att den tillfälligt är över eftersom jag håller på med PROJEKT i trädgården men tror det är väldigt bra för smittspridningen att det är kallt ett tag. Men, detta har jag gjort:


 - byggt pallkragar i backe, med stenar, bärder och allt möjligt - samt målat allt svart med slamfärg. Blev fint. Till och med min man godkände.


 - Sytt överdrag till hammockens dynor av ett lakan - och det blev jättefint. Är dock ej vattentåligt så måste bli bättre på att ta in. Skulle sy en dyna till en bänk också för det finns inga dynor i den storleken på HELA internet, så jag beställde en babymadrass från Jysk och ska klippa den i rätt storlek så att den kan få samma kläder som de andra dynorna,. Fick hem rosa dynor från HM. De var bra.


 - Fått en spalje av Linn. Har borrat upp den och idag ska jag måla den samt förvaringsbänken under svart, för det blir för många färger och träslag som inte matchar annars.


 - OCH - det största. Vågade mig på en cykeltur till han handelsträdgård i närheten som är helt utomhus. Det var nästan bara jag där - så jag unnande mig att handla lite och såg till att jag inte var i närheten av någon eller andades eller så. Köpte: hängande gullranka, två alunrot, vinterliljor, murgröna och en massa färgglada 15-kronorsblommor som jag inte kan namnet på. Allt utom gullrankan planterades i sluttningen bredvid pallkragarna som ändå bara var torr jord och de tre första grejerna är marktäckare som kommer bli fint om ett till två år. De färgglada planterade jag också där runt omkring i väntan på att de andra växer till sig, det såg så konstigt ut. Får se vad rådjuren tycker.


Ska se om jag kan lägga upp bilder när projekt trädgård är klart. Idag kommer fler pallkragar som ska byggas i den andra sluttningen. Utan app är det så jobbigt.
Långt inlägg om mitt nya hyperfokus.
BlogRankers.com