tisdag 21 april 2020

Nya intressen, och ev talanger

Karantänen gör mig ju alldeles galen av att inte få göra något och bara sitta hemma. Det verkar som om jag, som är världsmästare på att döda växter, försöker få gröna fingrar. Ägnar många timmar per dag åt växter. Att bygga deras hem, planera och odla. Och vattna, kommer nog vattna ihjäl mig. Dagens googlingar fram till kl 10:
 - stickling gullranka
 - hemmagjord växtnäring
 - beskära palettblad.
Jag är en väldig nybörjare alltså. Men vad annat kan jag göra med min tid. Har även tvingat min son att kissa i en bunke som jag sedan spätt med vatten och vattnat med ute. För det har jag läst på internet. Eventuellt får nu växterna Covid-19.


Och på önskeköplistan från igår:
 - 15 säckar jord levererade av mycket snäll svåger
 - fyra pallkragar beställda
 - gardinspiral kommer köpas av make under dagen.


Imorgon ska Sigge till skolan. Jag hade trott att jag skulle få en ensamdag, för första gången sen i början av mars. Men inte då, för då har min man hemmajobbdag - men jag behöver åtminstone inte ägna oändlig tid åt hans läxor och lärande. Om allt går väl tänkte jag ta en kort cykeltur runt området imorgon. Det ska bli varmt, inte blåsigt och det borde inte smitta någon med den ev smitta jag kan ha kvar.
BlogRankers.com