måndag 10 februari 2020

Malmö dag 2

Fredagen fortsatte med möten och sen hade jag dejt med min allra äldsta bästis Camilla klockan sex. Och innan dess fick jag feeling och gick in på en frisersalong och bad om tvätt och styling. Har aldrig gjort det innan så hade lite dålig koll på prisbilden. Man fick ett jättestort glas vin till. Och det blev väldigt glansigt och platt och så men när jag skulle betala kom vinet nästan upp igen. Vågar knappt säga hur mycket, men ok då. 550 jävla kronor. Ungefär så mycket en klipping hade kostat hos min vanliga frisör. Men det var tjusigt och jag var laddad och sen hade vi ju en fantastiskt kväll så det var väl värt det.


Men OJ vad mycket härliga restauranger det finns i Malmö då. Vi var mest runt mitt hotell på Gamla Väster, och åt middag på Julie - en ost- och vinbar. Finns det ens sådana i Stockholm? Det var mer än underbart. Och sen trillade vi vidare till två andra ställen i närheten och pratade pratade och pratade.


Pratade inte så mycket på tåget hem utan satt helt stilla. Kom hem. Lade mig i soffan. Så tog den lördagen slut. Men oj så det var värt det.


Igår städade jag istället i åtta timmar och la upp 25 annonser på Tradera. Snart är det helg igen!

4 Comments:

Anonymous Anna said...

Ja, Winjas ost- och vinbar! Väldigt härligt där även om det var många år sen jag var där sist!

19:54  
Anonymous Anna said...

Sorry menade Winjas ost och vinkällare! I Stockholm då alltså :)

19:55  
Anonymous Bitter said...

Just det!
Frågan är om de har naturvin på Winjas. Det var kombon naturvin på kran och mängder av ost som var så fantastisk

09:37  
Blogger Carin said...

Winjas! Livets restaurang. För att inte prata om deras affär på Bergsgatan... Olalala. De har AW i nästintill Göteborgs tappning - tre bitar ost till varje glas vin. & då är ostarna anpassade till vinet så även om vi båda dricker rött så äter vi förmodligen olika ostar.

20:03  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com