torsdag 1 december 2005

funderingar

Under natten vaknar jag och kan inte somna om. Jag ligger och funderar på helgen i skärgården och kommer fram till att jag inte har någon lust. Alls. Vill inte vara där med honom när jag tror att han inte vill själv. Så när jag slutligen vaknar på morgonen är jag ganska grumpy medan han är på ett strålande humör. Han pratar och pussas och håller på och jag är tyst och avig. Och så säger han glatt:
- och vi ska åka bort i helgen.
- Ska vi? svarar jag surt.
- Vi sa ju det, vill du inte?
- Vill du det, säger jag.
- Gud vad du är brudig nu. Det är klart jag vill, ska vi inte åka?
- Jo, säger jag och känner att det kanske kan bli kul ändå.

Och nu har jag tänkt på det hela förmiddagen och det känns helt OK nu. Till och med roligt.

2 Comments:

Blogger Anna said...

"Brudig"?! *skrattar*

20:22  
Blogger Bitter said...

Han tyckte väl att jag gick med håven och skulle ha dubbel bekräftelse eller nåt. Jag ville ju sätta mig på tvären och sura lite...

12:46  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com