måndag 10 april 2006

Mer NY

Empire State Building är väldigt högt upp. Har inte så mycket svindel vanligtvis men det har var helt makalöst. Det var fantastiskt att se så mycket, och att vara så högt upp.

Jag hade ju hoppats på fint väder och hade letat fram lilla vårjackan också. Första helgen var underbar, vi satt och solade på en uteservering och lyckades till och med bränna oss lite. Resten av veckan snöade, regnade och haglade det. Varje eftermiddag kom jag tillbaka till hotellet, och skakade av köld. Lyckades givetvis bli förkyld igen och fick krypa ner under täcket för att få upp värmen igen. Men det var ganska mysigt också, att ligga ensam på ett fint hotellrum under ett varmt täcke och läsa böcker. Det var ju faktiskt en semester där jag behövde vila också.

LB var ju ledig på kvällarna tack och lov så då åt vi mycket god mat och hade stora förhoppningar om att stanna uppe länge och dricka mycket vin, men stoppades ungefär vid halv tio varje kväll då våra ögon helt enkelt stängdes. Vi var så troligt trötta hela veckan och lyckades bara roa oss lite mer på fredagskvällen. Men då desto mer…

Och det känns fantastiskt underbart och härligt mellan oss nu, det är mycket kärlek och mycket sex. Äntligen. Börjar misstänka att vi varit för stressade och behövde komma bort och tänka om. Dock verkar det inte bli någon flytt hem till honom ännu. Jag tänker INTE bjuda in mig själv och vill vänta på att han ber mig flytta dit. Och det verkar inte direkt bli nu.

Dessutom ringde de i onsdags från rekryteringsbyrån och berättade att företaget var väldigt nöjda med mig och vill träffa mig imorgon igen. Jag tror jag får det och jag är så sjukt nervös. Har bestämt mig för att ta det men jag har sån ÅNGEST för att lämna jobbet och företaget jag är på nu. Åhhhhhhhhhhhhhhh vad jobbigt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du kan val din Boije. Det ska gora ont. Tank pa om du valt att stanna. Det gar ju inte. Du var ju fardig dar. Du ser, jag skriver redan i imperfekt. Och om det nu gar at skogen pa det nya jobbet - vilket det naturligtvis inte gor, men utifall att - vad gor det om hundra ar. Prova dina vingar.

17:57  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com