onsdag 12 april 2006

Mera tjat om jobbet

Ja, jag ältar, men jag måste verkligen reda ut hur jag ska ha det:

FÖR:
- ny utmaning
- mer ansvar – mer avancerat jobb
- mycket mer betalt
- ganska kul verksamhet
- kan delar av jobbet men inte allt
- nya kollegor, lokaler etc = spännande
- Slippa nuvarande tråkiga jobbet

MOT:
- lämna ett sammanhang där jag känner att jag hör hemma
- byta stor organisation mot liten
- lämna alla kollegor och arbetsmiljön
- gå från något säkert till något mindre säkert

Det ser ju ut som om För väger tyngre än mot men jag är hopplöst nostalgisk och grubblar sönder mig över det här svåra valet. Alla tycker att jag måste ta mig samman och sluta ens fundera över det när mot listan ser ut som den gör, men mina föräldrar har aldrig bytt jobb, eller skilt sig heller för den delen, så jag är inte särskilt bra på att tackla förändringar. Oh well, mer funderande under påsken antar jag.

Intervjun gick bra igår och väntar nu på ytterligare besked. Tror att jag kan få det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var inte rädd. Du växer om du tar steget. Du krymper om du inte gör det.

Det är ungefär som styrketräning. Det är lite jobbigt och ibland får man träningsvärk. Men till slut blir man starkare. Framförallt på lång sikt.

14:34  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com