onsdag 26 april 2006

trubbel i paradiset

Vi bråkade igår, Loverboy och jag. Det känns knappt som om jag kommer ihåg vad det handlade om, men det var väl om våra närmaste planer och hur jag upplevde det. Han upplevde ju det helt annorlunda så klart, och det slutade med att jag slängde på luren. Sen sms:ade han ett ganska gulligt meddelande som jag ignorerade. Efter det stängde jag av telefonen och surade fram till kl 14 idag när han mailade och bad om hjälp med ett system. Sen gick vi ut och pratade lite och jag bad om ursäkt för vissa saker och förklarade hur jag såg på det och då kunde han förstå.

Sen berättade han hur han suttit med alla seniora personer på hans avdelning igår och berättat om hur lycklig och harmoniskt förhållande vi har, och att vi aldrig har bråkat. Och så händer det samma dag. Och han berättade vilken stor klump han har i magen. Sen berättade de att de var säkra på att vi skulle förlova oss i NY, men Loverboy svarade att var sak har sin tid och att vi inte hade några sådana planer nu. Inte han kanske… Men kontentan var i alla fall att han berättar för våra kollegor hur bra vi har det och sen fortsatte han med att berätta massor om mitt nya jobb som de tyckte verkade väldigt spännande och intressant och de var väldigt nyfikna på min ersättning, som han givetvis inte berättade om i detalj men i proportion till vad vi tjänar här. Och det är fantastiskt viktigt, i alla fall för alla de som ska vara kvar här, att de förstås vilka löner som betalas ut till duktiga medarbetare ute i verkliga världen.
BlogRankers.com